18 Ekim 2010 Pazartesi

Kesik Uç

Öncelikle, blog için sevgili arkadaşıma teşekkür ederim. Kayıtına yaptığım yorumu saymaz isek ilk blog kaydım.
O yüzden ilk ile başlamak istedim.
Blog ismi bana sürpriz olmakla birlikte gerçekten de çok uygun ve hoş geldi.
Zira bu sevdanın ilk üyesi seçim bilinçli olmasa da bir kesik (OM) uçtu.
1996 yılında, görev dolayısıyla geçici olarak bulunduğum Bahçekapı'da bir çok mümessil firma gibi Rotring'in de mümessiline ulaşma imkanı bulmuştum.
Katalogu büyük bir heyecanla incelerken o yılda bile seri sonu olduğunu sonradan öğreneceğim Renaissence model tükenmez (kapaktan basma mekanizmalı) ve dolmakalem setini gözüme kestirmiştim.
Siyah gövdedeki klasik kırmızı şerit ve siyahı tamamlayan sarı klipsler çok hoşuma gitmişti.
Sıra kalemi nerede bulacağım sorusuna gelmişti.
Yetkili satıcı olarak Karum Kırtasiye/Nişantaşı ve Şahin Ozalit&Kırtasiye/Mecidiyeköy tavsiye edildi.
Not : Her iki firma da halen faal olup, halen müşterileriyim ve tavsiye ederim.
Şahin Kırtasiyeden aldığım kalemim elime ulaştığında ucunun OM olduğunu farkettim.
Kullandığımda ise ilk anda aklıma gelen şey tipik muhasebe kayıtları oldu. Malum yevmiye defterlerine yazılan, bana sanat eseri gibi gelen kuyrukları doğal olarak incelip kalınlaşan rakamlar.. Her ne kadar öyle yazamasam da

İşte bu kalem sayesinde Murat Usta ile tanıştım.

Bakım, onarım vs. ile başlayan süreç zamanla artık görmediğinde aranan, özlenen bir dosta dönüştü.

Zaman içinde Rotring'in gövdesinde oluşan çatlağa mümessil firma çözüm bulamayınca alternatif olarak yine Murat Usta'ya yönlendirme yaptı. Murat Usta, kaleme mat yeşil Mont Blanc gövdesi ayarlarak çözüm bulduğunda Pelikan 120 gövde formatında bir Rotringim vardı artık :)
Geçen zaman zarfında ben kapağını da çatlatınca da zirveyi 2009 da yaptı ve F uçlu sıfır Rotring Renaissance gövdesi buldu ve OM ucumuzu o gövdeye taşıdık.
Halen, ahde vefa manasında ve tek kesik uçlu kalemim olması manasında özel bir yeri olan Rotring imi Murat Usta sayesinde, severek kullanabilmekteyim.

Eline, emeğine sağlık...

1 yorum:

  1. Murat Usta, Ayhan bey ve kolleksiyonunla ilgili yazılarını heyecanla bekliyoruz.

    YanıtlaSil